اتاق پذیرایی و نشیمن از مهم ترین اتاق های هر خانه ای  می باشند به دلیل اینکه تعداد وسایل قرار داده شده در این فضاها بسیار زیادتر از جاهای دیگر خانه است.بنابراین ممکن هست خیلی سریع همه چیز از کنترل شما  خارج شده و در نهایت دکوراسیونی بهم ریخته و شلوغ داشته باشید. در این شرایط داشتن ترکیب رنگی مشخص در ذهن می تواند راهنمایی بسیار خوبی برای انتخاب چیدمان و همینطور وسایل باشد.
در این مطلب سعی داریم به بررسی ترکیب های رنگی جذاب و جدیدی بپردازیم که  در بیشتر خانه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند.
 
دیوار و سقف سفید + مبلمان رنگی + جزئیات مشکی
یکی از زیباترین و ساده ترین ترکیب های رنگی برای اتاق پذیرایی ، داشتن دیوارهای سفید در کنار جزئیات مشکی و مبلمانی به رنگ های قوی است. اگر مبل های گران قیمتی دارید و دوست دارید آن ها را به نمایش بگذارید ، بهتر است تمام دیوارها و سقف را به رنگ سفید ملایم در آورید.سپس برخی جزییات مشکی مانند پرده هایی با حاشیه یا نوار مشکی به محیط اضافه کنید.مبلمان پذیرایی تان را به رنگ های قوی مثل قهوه ای ، آبی و طلایی انتخاب کنید. دستگاه تینت رنگ ریف امکان دستیابی به 20000 فام دلخواه را به شما می دهد.
 
 
 
 
 سقف و دیوارها به رنگ بژ+ نوار ابزار سفید + مبلمان چوبی یا قهوه ای
 همه سبک مدرن و سرد را برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی خود نمی پسندند، خیلی ها همچنان خواستار استفاده از رنگ های گرم و دکوراسیونی سنتی و کلاسیک هستند. حال باید بگویم با این ترکیب کلاسیک و آرامش بخش دقیقا همین شرایط دراتاق پذیرایی برقرار خواهد شد.به این صورت که  سقف و تمام دیوارها را به رنگ بژ درآورید و سپس نوار ابزارها ، پرده ها و فریم پنجره ها  را به رنگ سفید انتخاب کنید. برای مبلمان راحتی و پذیرای هم رنگ بژ یا سفید تیره (سفید مایل به خاکستری) شیک ترین ترکیب را بوجود می آورد. برای میزهای اتاق  و قفسه  نیز بهتر است از لوازم چوبی با رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید.
 
 
 
دیوار خاکستری، سقف سفید + لوازم چوبی
 اگر اتاق پذیرایی تان کوچک است و از طرفی مایل هستید چیدمانی به سبک اروپایی داشته باشید ، ترکیب رنگ خاکستری و رنگ چوب بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برای اجرای این ترکیب زیبا ، باید دیوارها را به رنگ خاکستری سرد درآورده و رنگ مبلمان تان را به رنگ خاکستری تیره و ملایم تر انتخاب کنید.حال برای اینکه ترکیب رنگی اتاق پذیرایی خیلی بی روح و سرد جلوه نکند از لوازمی که رنگ قهوه ای چوب را نشان می دهند استفاده کنید.مثل میز تلویزیون چوبی یا یا پارکت چوبی.
 
 
 دیوار و سقف خاکستری، نوار ابزار سفید + مبلمان سیاه و سفید
این ترکیب رنگی خاکستری، سفید و مشکی برای آنهایی که نهایت مدرنیسم در دکوراسیون منزلشان را می خواهند ، مناسب می باشد. سطوح بزرگ خانه مانند دیوارها، سقف و کف خانه باید به رنگ خاکستری دربیایند، سپس مبلمان خانه و به طور کلی هر وسیله ای با اندازه نرمال و متوسط مانند مبل راحتی و میز باید سفید انتخاب شوند. در نهایت رگه های از رنگ سیاه به دیزاین اضافه می شود. برای اینکه دکوراسیون گرم تر دیده شود، یک یا دو عدد وسایل دکوری کوچک به رنگ قهوه ای یا چوبی را در دکوراسیون پذیرایی قرار دهید.
 
 
 
دیوار آبی، سقف سفید + لوازم چوبی یا طلایی
و در نهایت می رسیم به یکی ازجذاب ترین و سنتی ترین طرح های موجود برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی.
شاید فکر کنید  ترکیب رنگ آبی و طلایی برای اتاق پذیرایی چندان جذاب نباشد، اما باید بگویم اشتباه می کنید، این ترکیب خیلی خوب در اتاق های اجتماعی خانه جواب می دهد. در این ترکیب ابتدا باید دیوارها را به رنگ  آبی روشن رنگ آمیزی کنید سپس سقف و نوار ابزارها را به رنگ سفید درآورید. در نهایت باید به مقدار زیادی از لوازم طلایی مانند ساعت های دیواری و زمینی ، لوسترها  و آینه های دکوری طلایی رنگ استفاده کنید. مبلمان و لوازم دیگر را نیز چوبی انتخاب کنید.
دستگاه تینت رنگ ریف امکان دستیابی به 20000 فام دلخواه را به شما می دهد.