اگر به خانه جدیدی نقل مکان می کنید و به دنبال انتخاب رنگ مناسبی برای اتاق فرزندان هستید ، رنگی که برای دکوراسیون اتاق کودک درنظر می گیرید باید با مقطع سنی که کودک شما در آن قرار دارد متناسب باشد.در طول سال اول زندگی رنگ های ملایم برای اتاق کودکان بهترین انتخاب هستند ، چرا که نوزاد به نور و سایه بیشتر توجه نشان می دهد تا تفاوت رنگها، از این رو اتاق خواب نوزادان باید با رنگ های روشنی مانند سفید و کرم و یا رنگ های زرد ، صورتی ، آبی یا سبز روشن ، رنگ آمیزی شود ؛ هرچه بزرگتر می شود با به کار گیری رنگ های شاد و درخشان در اتاق می توان فضای خوب و سرشار از انرژی و تحرک برای او فراهم آورد.اگرچه استفاده از رنگ های روشن و طرح های شاد که مورد پسند کودکان بوده و موجبات تحریک خلاقیت آنها را فراهم می آورند در اتاق کودکان توصیه می شود.
برای رنگ آمیزی این اتاق ها باید همواره از رنگ هایی استفاده کرد که در ساخت آنها سرب به کار نرفته باشد. رنگ های پایه آب (محیط دوست) ریف توصیه می شود. با اطمینان از بی زیان بودن این نوع رنگ مصرفی  ، نوبت به انتخاب  یک زمینه رنگی برای اتاق کودک می رسد.
قواعد انتخاب رنگ برای اتاق کودکان
انتخاب رنگ برای اتاق کودکان موردی است که بیشتر والدین را سردرگم می کند . اگر جزو این دسته از والدین هستید باید بدانید قواعدی به این منظور وجود دارد که توصیه های کارآمدی به شما ارائه می دهند به عنوان نمونه بهتر است اتاق خواب نوزادان را با رنگ های ملایم و شاد و اتاق خواب خردسالان و نوجوانان را با رنگ های شاد و پرانرژی تزئین کنیم.
آنچه باید درطراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره درنظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه ای از رنگ ها بلکه میزان به کارگیری آن ها و سطوحی که پوشش می دهند در مقایسه با هم نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.اتاق کودکان برخلاف اتاق های دیگر خانه ، چند کاربری مختلف دارد و نه تنها اتاق خواب و استراحت است بلکه محلی برای بازی ، انجام تکالیف مدرسه و به طور کلی قلمرو و اتاقی برای زندگی او می باشد.